zondag 3 februari 2019 om 10:00

1e Collecte: Kerk
2e Collecte: Kerk in actie, werelddiaconaat

Kindernevendienst:
De kinderen leren dat je steeds moet kiezen tussen het goede en het kwade. Ben je daarin gehoorzaam aan God of volg je je eigen gedachten en gevoelens?

Collecte 3 februari 2019: Werelddiaconaat Kerk in Actie
Bijna jaarlijks treden in Bangladesh de rivieren buiten hun oevers. Een ramp, maar ook een zegen omdat het rivierwater zorgt voor vruchtbaar land. De klimaatverandering heeft tot gevolg dat de overstromingen talrijker, heftiger en meer onberekenbaar zullen worden. Een goede voorbereiding is dan noodzakelijk. Bijvoorbeeld door een goed waarschuwingssysteem op te zetten, zodat mensen zichzelf en hun vee tijdig in veiligheid kunnen brengen. Een van de programma’s van Kerk in Actie is hierop gericht: medewerkers van lokale partnerorganisaties worden getraind in rampenpreventie. Met de opbrengst van de collecte steunt Kerk in Actie partners in Bangladesh om de bevolking zo veilig mogelijk te laten leven, en andere werelddiaconale projecten.