zondag 7 oktober 2018 om 10:00 uur

Kindernevendienst:
De kinderen leren dat Jezus Christus nu en altijd onze Koning is

Collecte zondag 7 oktober 2018: Kerk en Israël
Ieder jaar op de eerste zondag van oktober vieren we in de Protestantse Kerk Israëlzondag. Voor de Protestantse Kerk is de relatie met het volk Israël een essentieel element van de identiteit. Ze voelt zich onopgeefbaar verbonden met Israël vanwege Gods geschiedenis met dit volk en omdat ons geloof is voortgekomen uit de Joodse traditie. Tegelijk voelt ze zich ook verbonden met Palestijnse christenen en komt ze op voor recht en gerechtigheid. Een dubbele loyaliteit. De Protestantse Kerk stimuleert gemeenteleden deel te nemen aan het gesprek met en over Israël en informeert hen over de relatie van de kerk met Israël. Voor het komende jaar is het speerpunt om jonge mensen meer te betrekken bij wat de verbondenheid met Israël betekent. De collecte op Israëlzondag wordt gehouden als steun om het werk van Kerk en Israël mogelijk te maken.