Collectes Collectes
Bij de diensten kunt u op verschillende manieren uw bijdrage geven:

- Via de Ontmoetingskerk app. Zet eenmalig via iDEAL een tegoed in de app, en u kunt bij elke dienst naar wens aan de collectes geven.

- De QR-code scannen met de camera van uw mobiele telefoon. U maakt dan gebruik van de collectefunctie in de Ontmoetingskerk app. De leverancier van de app is DonkeyMobile; deze naam kunt u terugzien bij het scannen van de QR-code. Geen gebruiker van de app? Dan kunt u ook gemakkelijk met iDEAL betalen. De QR-code vindt u op de slide van de dienst of in de zondagsbrief.

- Een bijdrage overmaken op de rekening van Diakonie Ontmoetingskerk Bergambacht: NL20 RABO 0307 3519 55. Zonder toelichting wordt de bijdrage 50% - 50% over kerk en diaconie verdeeld. Wilt u een andere verdeling? Geef dit aan in de omschrijving, en we passen dit aan.

- In de kerk kunt u ook collectebonnen of contant geld gebruiken. Er staat hiervoor een collectepot bij de uitgang. De bijdrage wordt hier 50% - 50% over kerk en diaconie verdeeld. Collectebonnen worden sinds 1 januari 2023 niet meer uitgegeven, maar u kunt eerder gekochte collectebonnen nog steeds gebruiken bij de collectes.

Diaconie Diaconie
Veel gemeenteleden kunnen op wat voor manier dan ook wat ondersteuning gebruiken. Wij willen als diaconie graag benadrukken dat we er voor u zijn. U kunt altijd een beroep op ons doen, dus schroom niet om een van de diakenen te bellen of aan te spreken. Wij begrijpen dat dit misschien een drempel kan zijn maar de diaconie is er juist voor mensen in de knel en dat geldt voor alle mensen. Buiten, maar zeker ook binnen de gemeente.

Diakenen:   Algemene mail; diaconie@ontmoetingskerkbergambacht.nl

Esther de Mik, wijk 1 Noordoost,
esther.demik@ontmoetingskerkbergambacht.nl
Klaas Teeuwen, wijk 2 Zuidoost,
klaas.teeuwen@ontmoetingskerkbergambacht.nl
Gert Jan van Mourik, wijk 3 Zuidwest,
gertjan.vanmourik@ontmoetingskerkbergambacht.nl
Wilco van der Linden, wijk 4 Noordwest,
wilco.vanderlinden@ontmoetingskerkbergambacht.nl

Projectdoel 2022/2023: Voedselbank IJssel & Lek Projectdoel 2022/2023: Voedselbank IJssel & Lek

In 2022 en 2023 steunen we als gemeente de Voedselbank IJssel en Lek. Lokaal zorgt voor de voedselbank voor voedselpakketten voor gezinnen die zeer weinig te besteden hebben. De vrijwilligers in Lekkerkerk, Stolwijk en Schoonhoven delen elke week eten uit aan mensen die dat tijdelijk hard nodig hebben.

De Voedselbank IJssel en Lek kan hulp goed gebruiken. Zij krijgen meer aanvragen voor voedselpakketten binnen, omdat mensen in financiële problemen raken door de coronacrisis.

De Voedselbank IJssel en Lek bestrijdt (verborgen) armoede én gaat de verspilling van bruikbaar voedsel tegen. De voedselbank wil deze doelstelling realiseren door geschikte voedseloverschotten in te zamelen en deze gratis ter beschikking te stellen aan mensen die onvoldoende geld hebben om in hun levensonderhoud te voorzien. Bij de samenstelling/uitgifte van de voedselpakketten staat de voedselveiligheid voorop. Voor het realiseren van deze doelstelling is Voedselbank IJssel en Lek afhankelijk van particulieren, kerken/diaconieën, burgerlijke gemeente, bedrijven en fondsen.